12 sierpnia 2019

Rekolekcje z Ojcami Pustyni

W IV i V w. ówczesny świat zelektryzował fenomen monastycyzmu – ludzie wszystkich warstw społecznych porzucali świat i udawali się na pustynię, aby tam zmagać się ze złem i służyć Stwórcy. Mówiono o nich, że są pijani Bogiem. Zapis ich doświadczeń i nauk przetrwał do naszych czasów – to apoftegmaty Ojców Pustyni. Także i dziś oryginalność i świeżość ich nauk o modlitwie i miłości bliźniego inspirują do dobrego i mądrego życia. Adresatami rekolekcji są wszyscy, którzy chcą w grupie przybliżyć sobie temat Ojców Pustyni, czytać apoftegmaty Ojców Pustyni i modlić się wspólnie liturgią godzin

Rekolekcje odbyły się w dniach 25-28.07.2019 a poprowadził je o. Szymon Hiżycki OSB, aktualnie pełniący urząd Opata.

Najbliższe te rekolekcje odbędą się w terminie  już niedługo: 19–22.09.2019 a następnie 6–9.02.2020 oraz 28–31.05.2020.





Wasze Opinie: 


„Bardzo interesująco prowadzone rekolekcje. Nie przygotowałam się specjalnie do rekolekcji. Wiedza była przedstawiona dla uczestników w różnym zaawansowaniem problematyki.”

„Niezwykle kompetentny prelegent. Temat przedstawiony zdecydowanie rzetelnie.”

„Dziękuję O. Szymonowi za dzielenie się swą wiedzą, wiarą i mądrością. Pasja Ojca Szymona udziela się rekolekcjonistom. Rekolekcje są owocne i pozostawiają ślad w codziennym życiu.”

„Przechodzi najśmielsze oczekiwania!”

„Ogromna wiedza prowadzącego przekazana w sposób jasny i zrozumiały dla uczestników. Z tematyką rekolekcji zetknęłam się już wcześniej – niemniej wiedza jaka została nam przekazana w tym cały kontekst historyczny – pozwala na uzupełnienie spojrzenia na te teksty i odczytanie ich na nowo. Wyjeżdżam z pewnym niedosytem i nadzieją na kolejne spotkania w tym cyklu.”

„Bardzo dziękuję za rekolekcje. Nie oczekiwałam, że tak wiele trudnych spraw będę miała do rozważenia. Przyjechałam w poszukiwaniu. Wyjeżdżam z rozbudzonym apetytem na nowe doznania i wiedzę. Na wiedzę co do drogowskazów. Ojciec Szymon w tak subtelny sposób przemycał i docierał do mojego serca. Już dawno nie przeżyłam takiej bliskości i dotknięcia tak istotnych spraw.
DZIĘKUJĘ SERDECZNIE! Moje słowa są nieskładne, bo myśli są trudne do zwarcia.”

„Serdeczne Bóg zapłacić dla Ojca Szymon.”

„Cieszy mnie wielość tematów rekolekcji, warsztatów, spotkań organizowanych przez opactwo. Każdy może znaleźć coś dla siebie. Dziękuję też za możliwość indywidualnych spotkań (rozmowa, spowiedź) z Ojcami.”

„Gorąco dziękuję! Bóg zapłać!”

„Niezwykle interesujące wprowadzenie.”


Więcej informacji na stronie: Rekolekcje z Ojcami Pustyni


ZACHĘCAMY do dzielenia się swoimi opiniami, refleksjami i propozycjami

ZAPISZ SIĘ:


tel. (0-12) 688 5 450, recepcja@jg.benedyktyni.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią.