19 listopada 2019

Medytacja z poezją

W kolejnym cyklu warsztatów zamierzamy zaproponować uczestnikom wspólną refleksją nad pojęciem łaski. Inspiracji do rozmów na pierwszych warsztatach będziemy szukać po raz pierwszy w krótkich formach prozatorskich i dramatycznych. Odniesiemy się między innymi do opowiadań Franza Kafki i dramatów Samuela Becketta stanowiących kluczowe świadectwa epoki, w której człowiek mógł myśleć, że żyje w świecie „zapomnianym” i „opuszczonym” przez Boga-Ojca. Drugie spotkanie poświęcone zostanie natomiast tekstom, które ukazują dar łaski: począwszy od Prologu Opowieści Kanterberyjskich G. Chaucera po fragmenty wielkich dramatów Szekspira, w których świat zostaje zbawiony pomimo rozpaczy.

Warsztaty odbyły się w terminie 16-17.11.2019 a prowadziła prof. dr hab. Małgorzata Grzegorzewska oraz o. opat Szymon Hiżycki OSB.

Najbliższe terminy tych warsztatów to 14-15.03.2020. Serdecznie zapraszamy!



Wasze Opinie: 


„Piękny dobór tekstów dających do myślenia i odczuwania. Rozmowy, które odkrywały wiele rzeczy.”

„Przyjeżdżając tutaj nie miałam żadnych konkretnych oczekiwań, nie wiedziałam też czego się spodziewać. Warsztaty są miłą niespodzianką. Prowadzone są w bardzo ciekawy sposób, zmuszający do refleksji., aczkolwiek brakuje mi w nich takiej wspólnej modlitwy, w tej małej wspólnocie, którą tworzymy (chociażby na początku wezwanie do Ducha Św, żeby Go do tych medytacji i refleksji zaprosić). Brakowało mi też krótkiego przedstawienia (imię, parę słów o sobie, skąd ktoś przyjechał), żeby to spotkanie było mniej anonimowe. Poza tym, mam nadzieję, że dane mi będzie jeszcze tutaj wrócić.”

„Medytacja z poezją. Nie było poezji, nie było medytacji, rozumianej jako forma modlitwy, nazwałbym spotkanie raczej warsztatami niż rekolekcjami i wszystko by się zgadzało.”

„Świetne warsztaty, może tylko za szybko się skończyły.”

„Zawsze warto być na tych warsztatach. Zawsze jakieś fałszywe myśli religijne, fałszywa wyobraźnia religijna zostają przełamane.

Uprzejma prośba o wydłużenie spotkań. Może warto by zacząć od wczesnych godzin rannych w sobotę. By było chociaż parę godzin więcej na rozważania.”

„Jestem bardzo zadowolona z udziału. Dla mnie to było trochę przypadek jestem tutaj z okazji innych rekolekcji. Myślę, że dużo wyniosłam z tego spotkania.”

Więcej informacji na stronie: Medytacje z poezją



ZACHĘCAMY do dzielenia się swoimi opiniami, refleksjami i propozycjami

ZAPISZ SIĘ:


tel. (0-12) 688 5 450, recepcja@jg.benedyktyni.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią.