6 marca 2019

Warsztaty chorałowe

Warsztaty chorałowe z elementami semiologii gregoriańskiej. Warsztaty płynnie łączące konferencje z zajęciami praktycznymi przybliżą uczestnikom podstawowe założenia tej teorii, umieszczając ją w kontekście całej historii i tradycji chorałowej.

Poszukujemy osób, które we właściwym rozumieniu słowa „amator” – kochają chorał, lub są nim zwyczajnie zauroczone. Zapraszamy szczególnie członków schol i chórów, kleryków, siostry i braci zakonnych. Na „Warsztaty chorałowe dla słuchaczy” zapraszamy szczególnie tych, którzy czują się lepiej będąc odbiorcami a nie wykonawcami muzycznymi.


Warsztaty odbyły się w terminie: 6-10.02.2019. Były prowadzone przez br. Karola Cetwińskiego OSB. W klasztorze pełni on obowiązki magistra chóru.

Najbliższe te warsztaty odbędą się w terminie 23–26.05.2019.




Wasze Opinie:

„Brat Karol na każde pytanie znał odpowiedź, widać, że cały czas ten temat zgłębia."

„Plan warsztatów widać, że przemyślany. Prowadzący poświęcał się całym sercem. Możliwość indywidualnych ćwiczeń bardzo cenna."

„Jestem pierwszy raz i dostałam podstawy wiedzy o gregoriance.”


„Brak skali żeby ocenić! Przyjechałem drugi raz na warsztaty do brata Karola.”

„Pełna dodatkowych inspiracji w zakresie lektury literatury (monastycznej J ), analizy znaczenia wersetów (łacina – greka, a po polsku);

- wielka cierpliwość brata;

- dbałość o ćwiczenia rozgrzewające;

- przygotowanie….(rozsyłanie utworów muzycznych);

„Brat zainspirował mnie do śpiewania chorału na stałe – aczkolwiek jestem ciągle początkująca, to śpiewam regularnie msza u Sióstr sakramentek w Warszawie. Wraz z pozostałymi członkami naszej skromnej scholia śpiewałam w czasie centralnego Nabożeństwa Ekumenicznego, a bez brata Karola i jego pokierowania mnie do sióstr, to by się nie wydarzyło. Serdeczne Bóg zapłać!”

„Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam uczestniczyć w warsztatach chorałowych. Chorał to piękny, tajemniczy śpiew. Brat Karol to pogodny, skromny człowiek, z którym dobrze się współpracuje. No i dobrze się słucha."

„Jestem jak najbardziej na tak.”


Więcej informacji na stronie: Warsztaty chorałowe


ZACHĘCAMY do dzielenia się swoimi opiniami, refleksjami i propozycjami

ZAPISZ SIĘ:


tel. (0-12) 688 5 450, recepcja@jg.benedyktyni.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią.